strona internetowa
Unsplash.com

Założenie strony internetowej jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Stanowi świetne źródło przyciągania dużej liczby potencjalnych klientów. To jeden z najskuteczniejszych sposobów reklamowania produktów i usług. 

Generowanie leadów

Dzięki stronie internetowej możesz zainteresować większą liczbę potencjalnych klientów. Ponad 80% klientów sprawdza produkt online przed zakupem. To oznacza, że odwiedzają Google i wpisują słowa kluczowe związane z produktem, np. “Najlepsze spodnie na co dzień”. 

Możesz zoptymalizować stronę w wyszukiwarkach, wtedy zwiększasz szanse na to, że Twoje produkty i usługi pojawią się wyżej w rankingach wyszukiwania (SERP). Poprawiasz w ten sposób widoczność strony wśród potencjalnych konsumentów. Powinieneś koniecznie zoptymalizować tytuł, metaopis i słowa kluczowe. W ten sposób zadbasz o SEO strony. 

A jeśli masz niszowy produkt lub usługę, możesz skorzystać z mało popularnych słów kluczowych. Dzięki temu zwiększysz ruch organiczny na swojej stronie.

Witryna internetowa

Witryna internetowa pomaga w prezentacji towarów lub usług w taki sam sposób  jak witryna sklepowa w galerii handlowej. Przyciąga gości do Twojej strony i zachęca do znalezienia tego, czego dokładnie potrzebują. Jednak strona idzie o krok dalej.

Umożliwia znalezienie produktu lub usługi za pomocą jednego kliknięcia, lub dwóch. Zachęci klienta do zakupu online. Pozwala również czytać recenzje i analizy przypadków. Umożliwia sprawdzenie opinii innych klientów lub obejrzenie filmów. Dzięki temu klient lepiej zrozumie, czym dokładnie zajmuje się Twoja firma.

Większa wiarygodność

Obecnie klienci uważają, że renomowana firma powinna mieć swoją stronę internetową. Brak witryny powoduje, że zaczynają wątpić w legalne działanie. Większość klientów zakłada, że biznes bez strony internetowej jest w najlepszym przypadku dziwny, a może nawet nie istnieje. Tak czy inaczej, strona internetowa zwiększa zaufanie potencjalnego klienta do firmy.

Efektywny kanał marketingowy

Witryna internetowa oferuje firmie automatyczną obecność online. Pozwala przedstawić towary i usługi. Możemy stworzyć prosty link i umieścić go na końcu maila lub opracować przyciągające wzrok kampanie w mediach społecznościowych, lub wymyślić reklamę internetową. 

Oczywiście liczba potencjalnych klientów, które przyciągnie Twoja witryna, uzależniona jest od działań marketingowych. Do najskuteczniejszych możemy zaliczyć reklamę online, media społecznościowe, blogowanie i optymalizację dla wyszukiwarek (SEO). Możemy tworzyć dostosowane landing page. Dzięki temu kampanie marketingowe będą jeszcze bardziej efektywne. Pozwalają przekształcić ruch w potencjalnych klientów, a następnie w transakcje sprzedaży. Możemy założyć bloga, aby klienci dzielili się swoimi opiniami i doświadczeniem.

Jak założyć stronę internetową?

Obecnie większość osób może założyć stronę internetową bez względu na poziom umiejętności. Jednak zanim zaczniemy, musimy opanować dużą ilość informacji. Niektóre osoby może to przytłoczyć. Na szczęście istnieje teraz jest tak wiele narzędzi, że nie musimy się stresować. Możemy stworzyć własną stronę za pomocą WordPressa. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych motywów. Możemy wykorzystać również kreatory stron internetowych, takich jak Weebly, Squarespace lub Wix.

Kreatory stron są przydatne, gdy:

  • chcesz sprzedawać przedmioty online,
  • zamierzasz skoncentrować się na strategii i treściach cyfrowych,
  • nie wiesz jak kodować.

WordPress jest przydatny, gdy cenisz:

  • skalowalność,
  • zaawansowaną konfigurację i kontrolę zaplecza,
  • niezależność.

Na szczęście istnieje wiele łatwych w użyciu interfejsów i dobrych szablonów. Dzięki temu możemy zbudować własną stronę internetową bez znajomości programowania. Bez względu na to, jaką opcję wybierzesz, przeanalizuj wcześniej zalety i wady każdego rozwiązania.