prowadzenie bloga
Unsplash.com

W przeszłości blogowanie traktowane było jako hobby. Ludzie pisali na blogach swoje opinie na różne tematy. Choć nadal niektóre osoby traktują to jako rozrywkę, coraz więcej firm uznaje znaczenie blogów dla osiągnięcia sukcesu. Jeśli chcesz dorównać konkurencji, powinieneś zdać sobie sprawę z tego, że blog może być skutecznym źródłem pozyskiwania nowych klientów. Sprawdź, dlaczego warto założyć i prowadzić blog firmowy.

Pozycja eksperta

Internet stał się jednym z pierwszych miejsc, do których trafiają klienci, gdy potrzebują informacji. Wspaniałą rzeczą w blogach jest to, że możesz zamieścić artykuły, które będą przydatne. Tworząc  wartościowe, merytoryczne i ciekawe artykuły, Twoja firma może udowodnić, że jest autorytetem w danej branży. Zyskasz szacunek wśród obecnych i przyszłych klientów.

Platforma obsługi klienta

Blogi mogą odpowiadać na często zadawane pytania dotyczące produktów, usług, zwrotów lub problemów z wysyłką. Odgrywają wtedy rolę niedrogich i skutecznych platform obsługi klienta. Możliwość komentowania na tego typu blogach zachęca do interakcji i wzmacnia zaufanie konsumentów.

Skuteczne narzędzie marketingu szeptanego

Jednym z aktualnych celów większości firm jest zwiększenie bazy klientów. Można go osiągnąć prowadząc ciekawego bloga. Zamieszczaj na nim regularnie ciekawe i wartościowe treści. Istnieje wtedy większa szansa, że czytelnicy wyślą link do swoich znajomych w mediach społecznościowych. Warto więc wykorzystać bloga jako narzędzie marketingu szeptanego.

Lepsza pozycja w wyszukiwarkach

Jedną z ważnych zalet bloga jest to, że poprawia pozycję w rankingu wyszukiwania. Dodając nazwę lub markę i kilka słów kluczowych, lub fraz do bloga, wyszukiwarki będą mogły łatwiej i szybciej rozpoznać treść. Pamiętaj, by publikować nowy artykuł przynajmniej raz w tygodniu. Dzięki temu łatwiej utrzymasz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Kierują użytkowników do różnych stron internetowych.

Możesz też używać bloga do kierowania użytkowników na różne strony internetowe firmy. Wykorzystaj hiperłącze w treści bloga lub dodaj linki powyżej albo poniżej artykułu. Linki mogą kierować do konkretnej podstrony, profilu na Facebooku lub Twitterze, a nawet innego odpowiedniego bloga.

Zaufanie wśród klientów

Dzisiaj rynek jest konkurencyjny. Coraz więcej klientów szuka interakcji z firmami, które wydają się bardziej “ludzkie”. Chcą mieć poczucie, że współpracują z konkretnymi osobami, a nie firmą jako całością. Prowadząc bloga, możesz z nimi nawiązać i utrzymać wartościowe relacje.

Integracja z mediami społecznościowymi

Wraz ze wzrostem popularności mediów społecznościowych, musisz zadbać o konsekwentne dostarczanie nowych treści na swoich fanpage’ach. Blogi stanowią doskonałe źródło inspiracji. Możesz dodawać na Facebooku krótkie opisy nowych artykułów i linki, które kierują czytelników na bloga. W ten sposób klienci stają się bardziej zaangażowani.

Pozyskiwanie danych kontaktowych 

Możesz zachęcić czytelników bloga do zapisania się do newslettera. Dzięki temu zyskasz więcej adresów e-mail do potencjalnych klientów. W wiadomościach  informuj o nowych artykułach, produktach, usługach i promocjach.

Blogowanie nie jest już po prostu platformą do wyrażania swojej opinii. Stanowi również potężne narzędzie marketingowe. Warto więc prowadzić bloga, aby zdobyć pozycję eksperta i przyciągnąć większą liczbę klientów.