Strona główna Internet SEM – widoczność strony internetowej

SEM – widoczność strony internetowej

0
SEM – widoczność strony internetowej
Pixabay.com

SEM (search engine marketing) to systematyczny proces przyciągania ruchu na stronie poprzez kupowanie reklam na platformach w wyszukiwarkach. Marketing w wyszukiwarkach odnosi się zarówno do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), jak i płatnego wyszukiwania. 

Dlaczego SEM jest ważny?

Niewątpliwie SEM to potężny i odpowiednie narzędzie dla prawie każdej marki. Ma wiele zalet, m.in.:

  • Jest wysoce mierzalny: narzędzia, takie jak Google Ads zapewniają bardzo szczegółowe raporty. Dzięki temu w każdej chwili możesz sprawdzić, czy reklamy przynoszą spodziewane efekty.
  • Monitorowanie w czasie rzeczywistym pozwala dostosowywać reklamy, jeśli nie przynoszą spodziewanych rezultatów.
  • Płacisz tylko za wyniki. Możesz w każdej chwili kontrolować maksymalny dzienny budżet oraz maksymalny koszt kliknięcia. 
  • Reklama w wyszukiwarkach pozwala osiągnąć stosunkowo szybkie wyniki na dużą skalę.
  • Takie rozwiązanie sprawdza się świetnie zarówno w przypadku małych, jak i dużych firm.
  • Kolejną mocną stroną tego narzędzia jest duża możliwość segmentacji. Koncentrując się na słowach kluczowych, dotrzemy do grupy docelowej. Możesz filtrować według różnych czynników np. lokalizacja, język, czy zachowanie.

Co obejmuje search engine marketing?

SEM obejmuje wszystkie reklamy płatnego wyszukiwania, w tym:

  • PPC/CPC,
  • retargeting,
  • geotargetowanie,
  • reklama w wyszukiwarce mobilnej,
  • Google Ads,
  • Bing Ads,
  • Google Shopping,
  • reklamy na YouTube,
  • Reklamy na Amazon.

SEM a SEO

SEM odnosi się do marketingu w płatnych wynikach wyszukiwania, a SEO to nieodpłatny ruch. Chociaż SEO skutecznie generuje większy ruch na stronie, należy pamiętać, że reguły i algorytmy ciągle się zmieniają. Dlatego trzeba włożyć dużo czasu i wysiłku, by zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Często wymaga to tworzenia dużej ilości odpowiednich treści, generowania linków zwrotnych i nie tylko. Na dłuższą metę warto opracować solidną strategię SEO i SEM.

Z drugiej strony SEM to płatny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Jeśli licytujesz właściwe słowa kluczowe, masz atrakcyjną reklamę i spersonalizowaną stronę docelową po kliknięciu, niemal natychmiast zauważysz rezultaty. Jednak nie jest to łatwe. Musisz być cierpliwy i poznać tajniki platformy reklamowej.

Targetowanie reklam internetowych

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to terminy i wyrażenia, na które kierujesz kampanie marketingowe w wyszukiwarkach. Gdy użytkownicy wpisują te hasła, widzą Twoje reklamy. Podczas konfigurowania kampanii wybierasz słowa, na które chcesz kierować reklamy i/lub których unikać. Wyróżniamy cztery rodzaje słów kluczowych:

  • Dopasowanie przybliżone: kieruje na warianty terminu. Obejmuje podobne wyrażenia, formy w liczbie pojedynczej lub mnogiej, błędy ortograficznej lub synonimy.
  • Dopasowanie zdania: kieruje do dokładnej frazy, a także wszystkich fraz zawierających słowa poprzedzające lub po docelowym słowie kluczowym.
  • Dokładne dopasowanie: kieruje na słowa, które są ściśle związane z terminem docelowym. Obejmuje błędy ortograficzne, formy w liczbie pojedynczej lub mnogiej, skróty, parafrazy lub ściśle powiązane słowa z tym samym zamiarem wyszukiwania dla dokładnie dopasowanego terminu.
  • Wykluczające słowa kluczowe. Wykluczają hasła, na których nie chcesz kierować reklam.

Struktura konta

Optymalnie ustrukturyzowane konto składa się z pięciu różnych elementów:

  • Kampanie reklamowe. Każda kampania ma swój unikalny cel, budżet, strategię ustalania stawek i ustawienia kierowania. Warto zorganizować konta w większe tematy związane z określonymi produktami, usługami, typami odbiorców docelowych lub promocjami.
  • Grupy reklam dzielą kampanię na jeszcze bardziej szczegółowe tematy. 
  • Słowa kluczowe. Każda grupa reklam ma swój własny zestaw docelowych słów kluczowych i reklam. Kierowane są na unikalną grupę odbiorców i tematykę.
  • Tekst reklamy,
  • Strony docelowe.

Aukcja reklam

Platformy SEM mają wbudowany system, który decyduje, czy i kiedy wyświetla się Twoja reklama oraz jak konkuruje z innymi markami kierowanymi na te same słowa kluczowe. Ten system to Aukcja Reklamy. Opiera się na trzech czynnikach:

  • Maksymalna stawka CPC: maksymalna kwota, jaką jesteś w stanie zapłacić za to, że ktoś kliknie w Twoją reklamę.
  • Wynik jakości: ocena, którą platforma przypisuje do reklamy. Opiera się na takich czynnikach jak współczynnik klikalności (CTR), trafność słów kluczowych w grupie reklam, trafność strony docelowej w słowach kluczowych oraz historyczna skuteczność reklamy.
  • Ranking reklamy: im wyższy, tym lepsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Maksymalna stawka jakości CPC x Wynik jakości= Ranking reklamy

Najlepiej płatne platformy SEM

Najpopularniejszym narzędziem płatnych wynikach wyszukiwań online jest Google Ads. Drugie miejsce zajmuje Bing Ads, stosowany w wyszukiwarkach Bing i Yahoo. 

Jak korzystać z SEM?

SEM powinien być jednym z elementów cyfrowej strategii marketingowej.

Poznaj swoje cele

 Pamiętaj, by zawsze powiązać go z celami biznesowymi. Zastanów się, czy chcesz przyciągnąć większą liczbę klientów lub generować lepsze wyniki sprzedaży? A może koncentrujesz się na zwiększeniu świadomości na temat nowego produktu lub usługi? Aby generować wyniki, musisz wiedzieć, do czego dążysz i dlaczego.

Maksymalizuj swój budżet

Chociaż każdy marketingowiec marzy o nieograniczonym budżecie, jest to niewykonalne. Maksymalizacja budżetu staje się niezbędna. Istnieją różne sposoby na osiągnięcie tego celu. Możesz wyeliminować wykluczające słowa kluczowe z grup reklam, optymalizować współczynnik konwersji.

Zadbaj o jakość reklam

Tworząc strony docelowe i reklamy, pamiętaj, by odpowiednio je połączyć. 

  • Zamieść na nich informacje, których szukają użytkownicy. 
  • Na landing page umieść komunikaty, które odnoszą się do klikniętej reklamy. 
  • Dopasuj obrazy do treści.
  • Pomyśl o certyfikacie SSL.

Przeprowadź testy A/B

Pozwalają porównać reklamy i strony docelowe. W ten sposób możesz ustalić, który projekt i komunikat sprawdził się najlepiej. Wtedy możesz kierować więcej środków na skuteczniejszą opcję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here