Strona główna Internet Technologia w marketingu

Technologia w marketingu

0
Technologia w marketingu
Unsplash.com

Sztuczna inteligencja wkracza coraz mocniej w marketing. Ogólnie rzecz biorąc, odnosi się do gałęzi informatyki. Uczy maszyny robić rzeczy, które wymagałaby inteligencji, gdyby zostały wykonane przez człowieka.

Wpływ technologii na marketing

Technologia zmieniła marketing, czyniąc kampanie bardziej spersonalizowanymi i wciągającymi dla ludzi. Dodatkowo pozwoliła stworzyć systemy bardziej zintegrowane i ukierunkowane na marketerów. Co ważne, jej wpływ nie ogranicza się tylko do reIacji między marką a klientami. Nowa technologia w marketingu przeniknęła do infrastruktury i systemów, na których budowane są firmy, zwiększając wartość zakupów i zwiększając zyski.

Sztuczna inteligencja

Pomyśl o zadaniach, takich jak uczenie się, widzenie, mówienie, nawiązywanie kontaktów, rozumowanie lub rozwiązywanie problemów. Jeśli są wykonywane przez komputery, możemy mówić o sztucznej inteligencji.

Całkowicie przeniknęła nasze codzienne życie i zadania. Coraz częściej wykorzystujemy sztuczną inteligencję (szczególnie jako konsumenci). Marketerzy i firmy też powinny zwracać na nią uwagę. Celem sztucznej inteligencji nie jest zastąpienie ludzi ani ludzkiego dotyku. Ma na celu poprawę i poszerzenie zdolności łączenia się z odbiorcami. Pomaga w szybszym i dokładniejszym rozwiązywaniu problemów. W rzeczywistości autentyczność w marketingu jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Sztuczna inteligencja jest również niezwykle pomocna przy gromadzeniu i analizowaniu danych i podejmowaniu decyzji opartych na danych.

Metody badań pozwalają włączyć sztuczną inteligencję do działań biznesowych i marketingowych. Nie tylko po to, aby lepiej służyć konsumentom, ale też po to, by ułatwić im życie. 

Wirtualna rzeczywistość (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR)

Wirtualna rzeczywistość przedstawia realistyczny scenariusz, generowany komputerowo. Rozszerzona rzeczywistość pozwala oglądać świat rzeczywisty, powiększony o dodatki wizualne, dotykowe, węchowe lub wizualne. VR i AR oferują różne doświadczenia.

Wpływają na Twoje życie. Oglądałeś kiedykolwiek video 360 ͦ na Facebooku. To jest VR. A co z IKEA i aplikacją IKEA Place, która pomaga wizualizować meble w swoim prawdziwym pokoju? To jest AR.

VR i AR nie są obowiązkowe dla Twojej strategii marketingowej i biznesowej. Jednak zdecydowanie powinieneś o nich pomyśleć. 

Chatbots

Ponad połowa konsumentów oczekuje odpowiedzi w ciągu 10 minut na każde zapytanie, dotyczące marketingu, sprzedaży lub obsługi klienta. Warto w tym momencie zastosować boty.

Obsługowane są przez program komputerowy, który automatyzuje określone zadania, zazwyczaj poprzez rozmowę z użytkownikiem za pośrednictwem interfejsu konwersacyjnego. Boty są możliwe dzięki sztucznej inteligencji, która pomaga w zrozumieniu skomplikowanych żądań, personalizacji odpowiedzi i poprawie interakcji.

Boty zapewniają szybkie i łatwe rozwiązywanie problemów – bez względu na ich złożoność. Nie ma już potrzeby czatu na  żywo ani bezpośredniej rozmowy cyfrowej. Boty mogą współpracować równocześnie z setkami klientów. Chatbotsy znacznie ułatwiają życie. Przy prawidłowym zastosowaniu zarządzają rozmowami na dużą skalę i łączą dane z wielu źródeł – od kalendarzy przez bazy wiedzy, posty na blogach i filmy.

Jeśli chcesz poprawić jakość obsługi klienta, zastanów się nad tym rozwiązaniem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here