landing page
Unsplash.com

Landing page jest bardzo ważnym narzędziem marketingowym. Pozwala dostarczyć odbiorcom konkretną treść i zachęca do odwiedzenia witryny w zamian za istotne informacje. Dzięki temu poprawia współczynnik konwersji.

Strony internetowe a landing page

Strony internetowe składają się z hierarchicznej struktury witryny. Najczęściej zawierają takie podstrony jak strona główna, o nas, zespół, usługi, produkty, kontakt. Dostarczają informacji na temat firmy i ułatwiają odbiorcom zrozumienie misji firmy.

Natomiast landing page zoptymalizowana jest pod kątem obietnicy otrzymania istotnych informacji, jeśli przejdziemy do strony głównej. W przeciwieństwie do stron internetowych landing page nie mają zewnętrznych linków ani nawigacji do innych stron. Ich jedynym celem jest zachęcenie odwiedzających do kliknięcia wezwania do działania.

Landing page musi mieć określoną treść i funkcjonalność, aby przyciągnąć odwiedzających, przechwytywać dane użytkowników, takich jak nazwa i e-mail i konwertować leady klientów.

Rodzaje landing page

Jeden z głównych rodzajów landing page ma zachęcić użytkowników do przejścia na inną stronę. Zwykle używany jest w witrynach e-commerce. Ma wstępnie zapoznać odwiedzających z produktami i zachęcić do ostatecznego zakupu.

Landing page do generowania leadów służy przede wszystkim do zbierania informacji o odwiedzających. W ten sposób umożliwia efektywne angażowanie się i promowanie się na rynku. Zawiera szczegółowe informacje o tym, co oferujemy, a także formularz. Użytkownik wpisuje do niego swoje dane w zamian za określone treści lub ofertę. Taki formularz może mieć wpływ na konwersję.

Przykłady zastosowań:

  • bezpłatna rejestracja próbna,
  • rejestracja na blogu lub stronie,
  • prezentacja produktu,
  • pobieranie raportów,
  • e-booki,
  • zapisanie się do newslettera,
  • rejestracja internetowa na określone wydarzenie,
  • podcasty,
  • oferty usług konsultacyjnych.

Najważniejsze zalety

Landing page jest preferowany przez wiele zespołów marketingowych i sprzedażowych. Stwarza świetną okazję do generowania leadów i zwiększania konwersji.

Landing page może być wykorzystywany jako część strategii content marketing. Należy go kierować określonej grupy odbiorców.

Zapewnia natychmiastową wiarygodność w oczach odwiedzających. Zazwyczaj rozwiązuje problem określonej niszy. Odgrywa ważną rolę w budowaniu relacji, opartej na byciu ekspertem i zaufaniu.

Poprawia także pozycję SEO. Wyszukiwarki, takie jak Google, Yahoo i Bing pozycjonują landing page w wynikach wyszukiwania na podstawie autentyczności treści. Poprawia również wizerunek firmy, zwiększa zaufanie i pomaga wyróżnić się na tle konkurencji. Pozwala zyskać przewagę nad konkurencją, jednocześnie zaspokajając potrzeby odwiedzających i przekształcając ich w potencjalnych klientów.

Wezwanie do działania

Wezwania do działania (CTA) mają wystarczającą moc, aby uzyskać jedno kliknięcie, które zamyka transakcję dla Twojej firmy. Dlatego kluczowe znaczenie ma tworzenie atrakcyjnych, przekonujących i wpływających komunikatów. Oto kilka sprawdzonych metod uzyskiwania wyższego współczynnika klikalności i większej liczby konwersji z wezwań do działania:

  • Stwórz poczucie pilności.
  • Używaj słów pełnych akcji, ale ogranicz je od dwóch do pięciu.
  • Użyj kombinacji kolorów, która wyróżni Twoje wezwanie do działania.
  • Postaw na duży i czytelny rozmiar tekstu.
  • Zwracaj się osobiście do użytkownika.
  • Zwróć uwagę na kształt i kolor przycisków.
  • Pamiętaj, że im bardziej chwytliwe CTA, tym wyższy będzie współczynnik klikalności.