monitorowanie firmy w Internecie
Unsplash.com

Żyjemy w erze cyfrowej, w której miliony ludzi na świecie posiadają smartfony, laptopy i inne urządzenia. Internet wciąż otwiera nowe możliwości dla małych, średnich i dużych firm. Nie można nie doceniać potęgi social mediów. Sprawdź, jakie narzędzia wybrać do monitorowania mediów społecznościowych!

Dlaczego warto monitorować firmę w Internecie?

Za pomocą dostępnych narzędzi do monitorowania mediów społecznościowych przedsiębiorcy na całym świecie mogą teraz śledzić trendy biznesowe, komunikować się ze swoimi stałymi i potencjalnymi klientami, analizować wydajność swoich usług lub produktów. Dodatkowo mogą łatwiej zarządzać swoim wizerunkiem, przeprowadzać badania rynku i wykonywać inne niezbędne działania promocyjne.

Właściwe monitorowanie mediów społecznościowych może również zapewnić lepsze zrozumienie potrzeb odbiorców, poprawić obsługę klienta. Pozwala obserwować konkurencję i znaleźć możliwości zwiększenia świadomości.

Poznanie konkurencji pozwala podjąć strategiczne decyzje. Monitorowanie konkurencji pomaga przy ustalaniu strategii SEO i SEM (np. na jakie frazy należy pozycjonować stronę, jaki % rynku odbiera nam klientów). Informacje o ofercie konkurencji, jej jakości i cenach, są niezbędne przy analizie rentowności nowej kampanii bądź tej, która już funkcjonuje.

HubSpot

Dzięki HubSpot możesz łatwo monitorować interakcje, rozmowy i opinie odbiorców w mediach społecznościowych. Zyskujesz również narzędzia niezbędne do zarządzania codziennymi interakcjami i zaangażowaniem w mediach społecznościowych. Dodatkowo możesz kierować reklamy do określonych odbiorców, korzystając z kontekstu z bazy danych kontaktów w bezpłatnym CRM. W ten sposób lepiej zrozumiesz, jaką wartość wnoszą do Twojej firmy konkretne osoby.

Co to oznacza dla Ciebie – użytkownika? Możesz zarządzać całym strategią społecznościową – od planowania, przez udostępnianie, po analizę – z jednej, centralnej lokalizacji. Możesz obsługiwać wszystkie swoje konta społecznościowe za pomocą narzędzia, a także łatwo przekształcać oferty treści w posty społecznościowe. Dzięki HubSpot nie musisz się martwić o logowanie się do swoich profili społecznościowych, aby publikować treści. Zamiast tego zaplanujesz posty na wszystkie swoje profile z tygodniowym wyprzedzeniem z poziomu narzędzia. W ten sposób zaoszczędzisz sporo czasu.

Możesz także publikować posty w mediach społecznościowych z dowolnego miejsca. Niezależnie od tego, czy jesteś w HubSpot, na określonej platformie społecznościowej, czy w innym narzędziu społecznościowym, które połączyłeś z narzędziem. A sposób, w jaki publikujesz, nigdy nie wpłynie na twoją zdolność do raportowania sukcesu tych postów.

Oprogramowanie społecznościowe HubSpot pomaga być na bieżąco z aktualnymi i popularnymi trendami, monitorując określone słowa kluczowe, które uważasz za ważne dla Twojej marki. Nie martw się również o otwieranie określonych platform, aby rozmawiać z odbiorcami. Odpowiedz każdemu, kto skomentował posty opublikowane przez Ciebie za pośrednictwem HubSpot.

Hootsuite

Hootsuite umożliwia przeglądanie i odpowiadanie na wszystkie wiadomości, komentarze i wzmianki o marce w kilku kanałach społecznościowych w jednym, zwięzłym panelu. Pozwala także śledzić wpływowych i potencjalnych klientów na listach, które można łatwo importować i udostępniać innym osobom w Twojej firmie. 

Brand 24

Brand24 to kolejne narzędzie społecznościowe, które upraszcza i ułatwia zarządzanie reputacją marki.

To narzędzie umożliwia śledzenie wzmianek, a nawet zapewnia wizualną reprezentację trwających rozmów na temat Twojej marki za pomocą wykresu liczby dyskusji.

Podobnie jak większość najlepszych narzędzi do słuchania w mediach społecznościowych, Brand24 pozwala Ci zagłębić się w raporty w celu przeanalizowania nastrojów, aby określić, czy Twoja marka została wspomniana w kontekście pozytywnym, czy negatywnym. Pomaga również zidentyfikować kluczowe osoby mające wpływ na Twoją branżę. Ułatwia Ci przyłączanie się do rozmów na różnych kanałach bezpośrednio z platformy.