Google Ads
Pixabay.com

Google Ads, dawniej Google AdWords, to reklamy tekstowe. Wyświetlane są w wynikach wyszukiwania. Warto włączyć je w skuteczne kampanie marketingowe. Sprawdź, w czym pomogą pomóc Twojej firmie.

Sposób działania Google Ads

Kiedy użytkownik wpisze zapytanie do Google, wyszukiwarka uruchamia algorytm. Określa, które reklamy powinny być wyświetlane w związku z danym zapytaniem. Ten algorytm nazywany jest “Aukcją”. Działa za każdym razem, gdy użytkownik wpisuje pytanie lub frazę do Google. Badania pokazują, że włącza się nawet 65 tysięcy razy na sekundę.

Efekty mierzalne.

To niezwykle ważna zaleta Google Ads. Wiedza o tym, jaka strategia marketingowa działa, a jaka nie, odgrywa niezwykle ważną rolę. Reklamy Google dostarczają tak wielu danych, że marketingowcy mogą mieć niezły zawrót głowy. Wszystkie informacje są jednak potrzebne, aby opracować skuteczną kampanię reklamową. 

Jednym z najistotniejszych czynników jest konwersja. Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż, wypełnienie formularza lub kliknięcie banera. Wiedza o tym, gdzie i kiedy miała miejsce konwersja na stronie może pomóc w pozyskaniu większej liczby klientów.

Co więcej, możesz poinformować Google o swojej średniej sprzedaży. Obliczy zwrot z inwestycji bezpośrednio na pulpicie nawigacyjnym.

Stosunkowo niedrogie

Wdrożenie reklam Google jest szybkie i tanie (w większości przypadków). Z każdym słowem kluczowym związany jest średni koszt kliknięcia (CPC). Możesz wydać tyle pieniędzy, ile chcesz. Dzięki temu możesz skalować swój budżet wraz z rozwojem firmy. Niektóre branże mają astronomiczne CPC. Upewnij się, że masz odpowiedni budżet, aby konkurować z innymi firmami.

Dobrym punktem wyjścia dla dziennego budżetu jest 3x-4x średni CPC na kampanię. Mimo że istnieje opcja współdzielona budżetu we wszystkich kampaniach, niekoniecznie jest to dobre rozwiązanie. Sposób zarządzania wydatkami w kilku kampaniach wydaje się prosty. Musisz jednak pamiętać, że wtedy Google decyduje za Ciebie jak wydać pieniądze. Priorytetowo traktuje niektóre reklamy i kampanie i tym samym zwiększa ich budżet, ale ignoruje inne. Dlatego najlepiej ustawić samodzielnie budżet dla każdej kampanii. Możesz oczywiście poinformować Google, jak zamierzasz wydać pieniądze.

Równe szanse

Nie musisz się martwić, że przegrasz z kimś o większym budżecie. Reklamy Google wyrównują szanse zarówno dużych, jak i małych reklamodawców. Dopóki słowa kluczowe, reklamy i strony docelowe są najbardziej trafne, reklama będzie wyświetlana.

Przydatny okazuje się tutaj Ranking Reklamy. Zasadniczo jest to wartość, która określa pozycję reklamy na stronie (jeśli istnieje) i ostatecznie definiuje, ile zapłacisz za jedno kliknięcie.

System rankingu reklam wymusza na reklamodawcach poprawę jakości reklam w stosunku do kwoty, jaką mogą przeznaczyć na kampanię. 

Płatne wyszukiwania

Możesz zapłacić za to, aby Twoja reklama znalazła się wyżej w rankingu wyszukiwania, zakładając oczywiście, że jest odpowiednia dla zapytania i ma przyzwoity ranking. To świetna taktyka, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z SEO. Podczas gdy Twoje rankingi organiczne się rozwijają, możesz korzystać z płatnych wyszukiwań. Poprawisz widoczność witryny. Możesz sprawdzić, które słowa kluczowe nie są trafne i dostosować płatne wyszukiwania.

Kierowanie i remarketing

Kierowanie

Możesz kierować Google Ads na dowolne urządzenie i wybrać dowolną lokalizację. Jeśli prowadzisz mały sklep, który obsługuje tylko bardzo wąski obszar, ustaw, by Twoje reklamy wyświetlały się tylko w określonych miastach. Możesz nawet je kierować na Geo, aby widział je każdy potencjalny klient, który znajdujące się w pobliżu Twojego sklepu. 

Możesz licytować reklamy na podstawie wyników historycznych w każdej lokalizacji i na urządzeniach mobilnych. Jeśli na przykład większość konwersji pochodzi z urządzeń przenośnych. poinformuj Google o wyższej stawce za trafne wyszukiwanie na urządzeniach przenośnych. 

Remarketing

Możesz kierować reklamy do odbiorców, którzy już odwiedzili kiedyś Twoją witrynę. Wystarczy fragment kodu, aby włączyć remarketing na koncie Google Ads. Następnie stwórz listy na podstawie podstron, które odwiedzili potencjalni klienci. W ten sposób dopasujesz do nich odpowiednie reklamy. 

Stosunkowo nowym dodatkiem jest możliwość przesyłania listy adresów e-mail klientów do Google Ads. Jeśli użyją tego samego adresu e-mail do zalogowania się w Google, wyświetli im się Twoja reklama. Mimo to upewnij się, że polityka prywatności dozwala ten sposób wykorzystania danych osobowych klientów. Sprawdź też, czy przestrzegasz zasad remarketingu Google. 

reklamy internetowe
Pixabay.com

Ochrona marki

To jedna z mało znanych zalet korzystania z Google Ads. Jeśli działasz w bardzo konkurencyjnej branży, możesz kupić nazwę firmy. Wtedy zyskujesz pewność, że Twoja konkurencja nie użyje jej w reklamach Google. 

Google Ads jest doskonałym narzędziem marketingu i reklamy. W rękach doświadczonego użytkownika stanowi skuteczną broń w walce z konkurencją.