neuromarketing
Unsplash.com

Neuromarketing jest gałęzią tradycyjnego marketingu, który wykorzystuje informacje zebrane podczas badania sensomotorycznego, poznawczego i afektywnego reagowania na bodźce marketingowe. Dzięki niemu specjaliści ds. marketingu zyskują więcej informacji na temat tegi, dlaczego klienci podejmują decyzję, jakiego typu i które obszary mózgu są za to odpowiedzialne. Neuromarketing może być niezwykle przydatnym narzędziem dla marketerów, którzy chcą dogłębnie zrozumieć doświadczenie konsumentów.

Nowy punkt widzenia

Marketerzy szukają nowych i lepszych sposobów dotarcia do swoich odbiorców. Taktyki neuromarketingu oferują nowe ramy, dzięki którym można uczyć tego samego klienta.

Ta naukowa dziedzina marketingu może być również pomocna w ujawnieniu niektórych emocji stojących za decyzją o zakupie przez konsumenta. Często nieświadome reakcje na reklamę lub stronę internetową, mogą być kluczem do aktywizacji chęci konsumenta, aby dokonał zakupu. Chociaż nie zdajemy sobie z tego sprawy, często decyzję o zakupie jakiegoś produktu podejmujemy w ciągu zaledwie kilku sekund. Praktyki neuromarketingowe wykorzystują wyzwalacze i reakcje, których klienci mogą nie zauważyć.

Narzędzia neuromarketingowe nie tylko identyfikują reakcje emocjonalne, lecz także pozwalają je mierzyć skuteczniej niż jakiekolwiek oprogramowanie ERP dla małych firm. Pytając konsumenta o reakcję emocjonalną na reklamę, można zmienić jego odczucia. Z kolei neuromarketing pomoże zidentyfikować rdzeń emocji bez zniekształcenia przez próbę wyrażania emocji przez konsumenta. To z pewnością przyniesie korzyści specjalistom od marketingu w próbie zbadania emocji grupy docelowej.

Jak wykorzystać neuromarketing do tworzenia aplikacji?

Mapowanie oczu pomaga zorientować się, na co konsument zwraca uwagę na stronie lub ekranie. Kiedy projektujesz witrynę, aplikację lub logo, musisz wiedzieć, na co klienci zwracają uwagę.
Aplikacje powinny być zorientowane na użytkownika, dlatego neuromarketing odgrywa tutaj ważną rolę. Pozwala zrozumieć, jak użytkownicy postrzegają strony internetowe i aplikacje lub jak wchodzą w interakcje z reklamami na urządzeniach mobilnych i tabletach.

Neuromarketing: nowa ekscytująca technologia

Badacze twierdzą, że najważniejszą zmianą w działaniach marketingowych w czasie pandemii koronawirusa dotyczyła przekazu, przy czym prawie połowa właścicieli firm biorących udział w najnowszym badaniu (45%) potwierdziła, że jej dokonała.

Wyobraź sobie, jak potężne i skuteczne mogłyby być reklamy, gdyby marki wiedziały, co konsumenci uważają za fascynujące. Neuromarketing to nowa, ekscytująca technologia, która ma zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy mogą przekazywać kluczowe informacje. Zasadniczo wykorzystuje pomiary aktywności mózgu i układu nerwowego osoby, aby dowiedzieć się, co jest dla niej interesujące.

Następnie marketingowcy wykorzystują te informacje do dostosowania platform i bezpośredniego zasięgu reklamy, aby dostarczać właśnie to, czego potrzebują klienci. Mogą na bieżąco dostosowywać i modyfikować komunikaty. Z neuromarketingu należy zawsze korzystać w uczciwy i etyczny sposób.